asia - 2009-12-17 02:05:32

No i mamy forum ! :) mam nadzieję, że ten pomysł się sprawdzi
Moja propozycja jest taka, że albo stworzymy jeden wątek i będziemy tam opracowywać wszystkie podpunkty, albo dla każdego z nich zrobimy oddzielny temat. Co o tym myślicie ? Zapraszam do pracy nad forum xD
Z czasem na pewno rozwinie się ono do takiego stopnia, żeby ułatwić nam wykonanie projektu ;p ...
Pozdrawiam i dobrej nocki moje Drogie, czekają nas pracowite Święta !

Ania - 2009-12-21 17:18:56

Hej dziewczyny! :)
Wysłałam dziś maila do Migaczewskiej odnośnie tej analizy SWOT, jak tylko mi odpisze (mam nadzieję, że to zrobi...), to zamieszczę tutaj jej odpowiedź. :)
Dobrze by było chyba zrobić oddzielne tematy do każdego punktu (a przynajmniej do tych dużych, typu SWOT właśnie czy wyboru form przekazu), będzie czytelniej. :)

asia - 2009-12-23 16:45:43

wróciłam parę godzin temu i jestem już zupełnie do dyspozycji, przynajmniej przez najbliższy tydzień :p mam nadzieję, że podzielicie się ze mną tym, co wymyśliłyście na sobotnim spotkaniu =) z mojej strony dodam tyle, że jutro / pojutrze zabieram się do pracy nad naszym projektem, bo dzisiaj ( skoro już jestem w domu i mogę się już do czegoś przydać xD ) gonią mnie do sprzątania =) tak więc no, do usłyszenia ( i tak pewnie jeszcze do Was napiszę, bo coś widzę straszny zastój na tym naszym forum ;p ;p ) buziaki i Wesołych !

Ania - 2009-12-26 14:21:27

Niestety, jak pewnie się domyślacie, Migaczewska nie odpowiedziała na mojego maila (wyjaśnienie do Asi - napisałam maila do Migaczewskiej czego dokładnie dotyczy analiza SWOT, bo zgłupiałyśmy z dziewczynami w sobotę i nie wiedziałyśmy czy to ma być analiza naszej kampanii jako takiej, czy couchsurfingu). Musimy więc chyba same z tym ruszyć, najwyżej dopytamy się 4.01 i ewentualnie coś poprawimy.
Myślałam wczoraj trochę o tym projekcie, porozpisywałam te punkty, przepiszę to teraz tutaj, żeby był jakiś punkt wyjścia. Dziewczynki, czas zabrać się do pracy. ;]
(większość rzeczy oparłam o nasze sobotnie przemyślenia, czasem coś rozwinęłam)
____________________________________

1) CEL KAMPANII
* dostarczenie informacji o couchsurfingu, poinformowanie szerszej grupy ludzi o tym projekcie, pokazanie na jakich zasadach działa
* zachęcenie ludzi do skorzystania z tej metody podróżowania, przekonanie ich, że może to być dobra alternatywa dla tradycyjnych wycieczek

2) GRUPY DOCELOWE
* studenci:
Ciekawi świata, nie stać ich na drogie wycieczki, żadni przygód, couchsurfing umożliwi im poznanie ciekawych ludzi, nowych miejsc, nawiązanie kontaktów przydatnych w przyszłości.
* ludzie miedzy 30 a 40 rokiem życia:
Couchsurfing to dla nich możliwość przeżycia przygody, oderwania się od rutyny dnia codziennego, alternatywa dla drogich wycieczek.

3) ZROZUMIENIE ODBIORCÓW
* Dlaczego odbiorcy nie myślą tak jakbyśmy chcieli?:
Nie wiedzą o couchsurfingu, jest to słabo wypromowana forma podróżowania, wiedzą o niej tylko ci, którzy brali udział/usłyszeli od znajomych/dotarli do strony internetowej.
* Co wiąże odbiorców z celami naszej kampanii?:
Ludzie chcą podróżować, poznawać obce kultury, my im to proponujemy, dodatkowo za małe pieniądze.
* W jakim stopniu odbiorcy są zainteresowani naszą kampanią?:
Nasz komunikat pokrywa się z tym, co chcą usłyszeć odbiorcy - oferujemy poznanie nowych miejsc i ludzi w niestandardowy sposób, odejście od rutyny, niewielkie koszty (podróż, jedzenie na miejscu - brak opłat za nocleg i przewodnika).
* Co odbiorcy wiedzą o couchsurfingu?
... (nie wiem jak to zbadać)
* Źródła wiedzy odbiorców (jak możemy do nich dotrzeć):
internet, artykuły w gazetkach studenckich, spotkania bezpośrednie

4) SKONSTRUOWANIE PRZESŁANIA
* Sposób w jaki chcemy, by ludzie myśleli o naszej kampanii:
Coś nowego, intrygującego, zabawnego, ciekawego
* Analiza SWOT (założyłam sobie, że silne i słabe strony odnoszą się do kampanii, zaś szanse i zagrożenia do couchsurfingu i spróbowałam to tak rozkminić):

SILNE STRONY KAMPANII
- jest nowatorska
- porusza ciekawy temat
- jest interesująca dla potencjalnych odbiorców, bo ludzie są ciekawi świata
...
SŁABE STRONY KAMPANII
- nie dotrze do zainteresowanych
- mylne założenie, że grupy docelowe mogą być zainteresowane taką formą podróżowania
...
SZANSE COUCHSURFINGU
- poznanie nowej kultury i ludzi
- poznanie nowych miejsc
- niskie koszty
- przygoda
- szkoła życia
...
ZAGROŻENIA COUCHSURFINGU
- brak gwarancji całkowitego bezpieczeństwa
- osoba do której jedziemy może się nam nie spodobać, mimo pozytywnych opinii na stronie internetowej
- jesteśmy zależni od naszego "przewodnika"

5) OKREŚLENIE MOŻLIWOŚCI ORGANIZACYJNYCH
* Zasoby własne:
- strona internetowa projektu (http://www.couchsurfing.org/)
...
* Partnerzy kampanii:
- sklepy sportowe
- tanie linie lotnicze (?)
- kluby studenckie
- uczelnie (turystyczne kluby uczelniane) (?)
...
* Ramy czasowe:
wiosna, żeby w wakacje mogli skorzystać z couchsurfingu (marzec-kwiecień-maj ?)
* Źródła finansowania (skąd weźmiemy pieniądze?)
...

6) WYBÓR FORM PRZEKAZU
- radio studenckie, radia internetowe
- gazetki studenckie ("BIS" itp)
- spotkania z couchsurferami (w akademikach?)
- newslettery do firm (?)
- ulotki w klubach
- stworzenie (lub wciągnięcie do kampanii, jeśli istnieją) grup Couchsurfingu na Facebooku i innych portalach społecznościowych tego typu (myspace, last. fm, grono)
Co do powyższego - patrzyłam na Facebooku, są tam dwie strony Couchsurfingu i mają w sumie ponad 45 tysięcy fanów, są też 3 grupy, w których jest w sumie ponad 5 tysięcy członków.
________________________________

Tyle ode mnie na razie, uff.

sylwia - 2009-12-28 13:32:05

ales to Aniu ladnie napisala :)
tak sie zastanawiam bo jak sobie szukalam na necie roznych rzeczy o tym CS naszym to sie okazalo ze jest jeszcze kilka innych portali ktore sa nastawione na taka sama forme jak couchsurfing i wlasciwie to wszytsko sie wspolnie okresla tym mianem. i teraz pytanie- czy te pozostale portale traktujemy jako konkurencje czy ogolnie robimy kampanie dla takiej idei podrozowania? (osobiscie mysle ze to drugie).

Znalazlam tez na jakies stronce takie zdanie "Wszystkie kraje świata za darmo. Oferta ważna cały rok." - calkiem fajne jest wiec mysle ze moze sie troche przydac do naszego przeslania, tylko jeszcze tam dodac cos o tym, że mozna poznac ludzi ich kultury:)

no i do tych zalet CS mozna dac jeszcze to, ze nawet jak ktos z roznych wzgledow nie moze podrozwac (np. jakies choroby) to moze poznac inne kultury i innych ludzi, tylko ich przyjmujac na swoja kanape.

wyczytalam tez na stronie CS ze moga oni placic jakies dobrowolne dotacje, wiec mozna stamtad wziac jakies pieniadze, tylko nie wiem tak naparwde jak to tam jest dzielone i na co to wlascwie idzie...

to narazie tyle:) mysle ze moze napisze cos dzis wieczorem, to wkleje, a nizej sa te strony:

Couchsurfing
www.couchsurfing.com

Hospitality Club
www.hospitalityclub.org

Global Free Loaders
www.globalfreeloaders.com

Stay 4 Free
www.stay4free.com

Ania - 2009-12-29 10:57:45

:)
Taak, w którymś z tych artykułów, które przesyłała mi Asia pisali o tym Hospitality Club, to chyba powstało nawet wcześniej od CS (albo w tym samym czasie), ale nie cieszyło się taką popularnością. Jak najbardziej podoba mi się idea promowania takiego sposobu podróżowania, w sumie dla nas nie jest ważne za pomocą której platformy człowiek sobie znajdzie takiego przewodnika w innym kraju i do niego pojedzie, ważne żeby w ogóle to zrobił. Natomiast pewnie najchętniej by korzystali z CS, bo jest tam najwięcej użytkowników, a to zawsze sprawia wrażenie, że cały projekt jest poważny. :)

Popytałam trochę o ten SWOT. ;] Ma to być analiza naszej kampanii, więc trzeba poprawić szanse i zagrożenia. Czy któraś z Was myślała może o tym punkcie, w którym trzeba dokładnie opisać działania, jakich się podejmujemy? I jak dotrzemy do tych ludzi po 30-tce? Obawiam się, że Migaczewska nie kupi enigmatycznie brzmiących "newsletterów rozsyłanych po firmach". :/

kasia - 2009-12-29 13:46:17

tiaa ja tez pytałam o SWOTa i wszyscy potwierdzają, że ma się odnosić do kampanii. Przeglądałam też te wszytskie artukuły, strony itd, i mam jeszcze taka małą uwage do odbiorców - bo my skupiłyśmy się  studentach i ludziach po 30, a średni wiek CSurfera to 27 lat;p i tych ludzi między 25 - 29 lat jest prawie 30%;p także nie można ich chyba tak bezczelnie pomijać:D

jeśli chodzi o pomysł kampanii idei podróżowania a nie tylko CS to wydaje mi sie, że jak tak to rozszerzymy to będzie nam trudniej - bo to się wiąże z rozszerzeniem tematu i ciężko będzie o konkrety a łatwo o lanie wody;p takie jest moje zdanie, chociaż pomysł oczywiście spoko - tylko mamy już w sumie mało czasu:)
dzisiaj wieczorkiem mam zamiar przysiąść nad tą kampanią;p myślałam też, żeby się podzielić pisaniem jak już zbierzemy wszystkie nasze świetne pomysły:D

sylwia - 2009-12-29 16:26:23

no to apropos pomyslow:

nie wiem jak wy to widzicie ale ja sobie tak pomyslalam, ze mozemy rzeczywiscie zrobic kampanie informacyjna o takiej formie podrozowania, i stworzyc dla niej wlasny portal internetowy cos o tanim podrozowaniu - tam zamiescic wsyztskie ogolne infomracje i juz potem linki bezposrednio do tych stron- byloby to o tyle fajne, ze jak ludzie wpisywaliby np.na googlach "tanie podroze" to ta nasza strona gdzies by tam wyskakiwala (nikt kto nie zna CS nie bedzie go szukal;))

myslalam tez o sponsorach i partnerach troche i tych zrodlach finansowania i to co wymyslilam:
- gazety branzowe ( w sensie o podrozowaniu) i niekoniecznie- i to na zasadzie stalej wspopracy, ze oni na poczatku pozwola nam zamiescic jakies artykuly o samym CS a potem my dla nich bedziemy pisac no jakies reportaze czy zdjecia im dawac z tych wypraw (moze nam nawet za to beda placic?:D)
- mozna wziac pieniadze jakies z programow UE (nawet kapital ludzki albo cos na promowanie walorow Polski) albo samego miasta kraków bo tak naprawde to robiac ta kampanie w krk, wciagniemy ludzi glownie stad i to bedzie tez swoista promocja dla krakowa,

A jesli chodzi o formy przekazu to koniecznie trzeba pomyslec o tym:
9-11.04.2010 Krakowski Salon Turystyczny
http://www.kst.com.pl/
to sa targi turystyczne na ktorych musialbysmy byc:D tylko trzeba tez na to jakies ulotki, fotoreportaz albo cos- mogliby nam pomoc na zasadzoe wolontariatu ludzie, ktorzy w CS juz dzialaja

co myslicie? :)

asia - 2009-12-29 17:08:11

dziś wieczorem dorzucę tu coś od siebie, wybaczcie za zwłokę =)
ahm, i może spotkałybyśmy się w niedzielę co by to już jakoś uformować ?
w ogóle to doszły mnie słuchy, że na pon ma tylko część grup oddać projekt kampanii, bo że ona będzie je sprawdzać na bieżąco i nie wszyscy muszą oddać w tym oto terminie, wiecie coś o tym ??

kasia - 2009-12-29 17:33:32

tak tak, pytałyśmy się Migaczewskiej i powiedziała, że rozumie ze wszyscy sie  rozjeżdżają do domów i nie trzeba koniecznie na poniedziałek:)
to w końcu jak z tą kampanią?? o tanim podróżowaniu ogólnie czy o CS?? bo nie wiem o czym mam rozmyślać jak wróce do domu:D

Ania - 2009-12-29 19:44:40

Podoba mi się pomysł podany przez Sylwię, to z Krakowskim Salonem Turystycznym i współpracą z tymi gazetami branżowymi. Sama nie wiem co myśleć o rozszerzeniu tej kampanii. Podoba mi się pomysł tego portalu, na którym byłyby informacje o różnych tych stronach etc. Tylko czy możemy coś takiego zrobić? Czy to nie miała być promocja jednej inicjatywy/produktu/etc? Sama nie wiem. :/

sylwia - 2009-12-29 20:22:21

no tak tylko wlasnie o to chodzi- bo przeciez CS to juz nie tylko nazwa portalu ale cala inicjatywa, i wsyztsko sie kreci wokol jednego- podrozowaniu na zasadzie "kanapowej"- przynajmniej ja to tak rozumiem. ale jak myslicie ze to za szerokie jest to no problem :)

kasia - 2009-12-29 22:13:45

tylko teoretycznie gdyby naszym tematem stało się tanie podróżowanie to CS staje sie w tym przypadku partnerem naszej kampanii;p sama nie wiem, bo wtedy trzeba wszystko troche przeredagować, a jak na razie to nam idzie do tyłu a nie do przodu;D

sylwia - 2009-12-29 22:26:18

ok, w takim razie zostawmy po staremu :)

Ania - 2009-12-29 22:27:35

Dostałam maila od Migaczewskiej :D

"Pani Aniu,
przepraszam, że odpowiadam dopiero dziś. W okresie świątecznym miałam od moim najbliższych zakaz odbierania wszelkich maili :). SWOT dotyczy Waszej kampanii. Automatycznie także samego couchsurfingu - niektóre argumenty przeciwników tego zjawiska mogą być z powodzeniem wykorzystane przeciwko samej kampanii (podobnie z argumentacją zwolenników).
Im więcej słabych i mocnych stron kampanii oraz couchsurfingu Panie wskażą, tym lepiej, tym bardziej kompletna będzie analiza! (+oczywiście szanse i zagrożenia).

Z pozdrowieniami,
EM"

Wiecie co, tak myślałam, że można by to ugryźć jeszcze od tej strony, że promujemy CS, tak jak do tej pory to widziałyśmy, ale przy okazji tworzymy portal dla polskich Couchsurferów i osób zainteresowanych takim podróżowaniem, gdzie można by znaleźć informacje co to jest etc (bo strona CS jest po angielsku) i gdzie surferzy mogliby wymieniać się jakimiś wrażeniami, opisywac je bardziej szczegółowo, taka jakby platforma pomiędzy osobami już w tym działającymi, a osobami dopiero zainteresowanymi.
Hm?

kasia - 2009-12-29 22:38:26

też myślałam o tym co Ania, bo wtedy tworzy serwis (w końcu z TI jesteśmy za pan brat:D) a jednocześnie caly czas bedziemy miały się do czego odwołać:) nie wiem jak reszta naszej grupy ale ja bym była za:)

asia - 2009-12-29 23:22:55

W pewnym stopniu strona CS po polsku też jest :p xD aczkolwiek w ang i np niem lepiej to funkcjonuje =)
Ale wtedy promowałybyśmy ten nasz portal, który byśmy stworzyły, czy dalej tą ideę couchsurfingu ?
Jeśli chodzi o rozszerzanie tego na inne portale ( hospitality itd itp ), to myślę, że mogłoby to być trochę czaso i pracochłonne, bo zdecydowanie rozszerzyłoby obszar naszych zainteresowań, a czasu w sumie coraz mniej =) Eh, zresztą ja już o tej porze nie myślę ;p ;p i poddam się woli większości, aczkolwiek pewnie obstawałabym za pierwotnym założeniem naszej kampani (; ...

Zrobiłam coś takiego jak Ania z tymi podpunktami, niektóre się pewnie pokrywają, ale widzę to w sumie podobnie, a mianowicie tak :

COUCHSURFING

1.    Cel naszej kampani:
•    poinformowanie społeczeństwa o istnieniu takiej formy podróżowania, jaką reprezentuje couchsurfing oraz wypromowanie ideii tego projektu
•    wywołanie działania: zachęcenie do aktywnego udziału w tym projekcie, do korzystania z oferty couchsurferów oraz do oferowania własnej kanapy
2.    Grupy docelowe:
•    Studenci, młodzi ludzie ( 19 – 26 lat )
•    Przedział wiekowy 27 – 40
3.    Zrozumienie odbiorców, dlaczego nie myślą tak jak my ?!
•    Stawiają na wygodę, boją się wyzwań
•    Brak informacji, nie wiedzą do końca na czym to polega
•    Bo wiąże się to z ryzykiem trafienia na kogoś niegodnego zaufania ( np. kradzież, i inne takie, co to nam się stać może =))
4.    Jakie potrzeby wiążą ich z naszymi celami, w jakim stopniu są tym zainteresowani
•    Koszty obcięte do minimum
•    Ciekawość świata, chęć poznania odległych kultur i nawiązania znajomości z ludźmi z odległych krańców świata, mieszkanie u nich wydaje się być ku temu najlepszą i najkrótszą drogą =)
5.    Skonstruowanie głównej myśli, przekazu
•    No to co z tą analizą SWAT, czy tam SWOT :P
Bo dla mnie główną myślą przekazu byłoby to, co by obudziła się w odbiorcach chęć podróżowania w takim właśnie znaczeniu, chcę poznawania świata, podbijania obcych kultur i zawierania znajomości z ludźmi, którzy jak wiadomo mogą przysporzyć nam wielu nowych doświadczeń i wzbogacić nas o informacje na temat ich stylu życia.

Aczkolwiek pewnie te szanse i zagrożenia, to chodzi o to, jakie są szanse na to, że nasza kampania się powiedzie, a jakie są zagrożenia, że wszystko legnie w gruzach, tak ? (;
6.    Finanse i partnerów kampani bym w sumie połączyła, ale nie wiem czy to tak można
•    Sklepy z akcesoriami turystycznymi, np. Cerro Torre Sport, Hi-Mountain ( czy jak to się tam zwie… obok Domu Turysty jest taki duży sklep =P nie pamiętam jak się zwał )
•    Tanie linie lotnicze ( jak to w sumie Ania podsunęła ) - Ryanair
•    może jakieś czasopisma podróżnicze? Typu NG Traveler, tam kiedyś napotkałam jakieś wzmianki o couchsurfingu.
•    Albo np. wydawnictwo Pascal ( o ile coś takiego można brać pod uwagę =) ), które wydaje przewodniki, spotkałam się kiedyś z opinią, że są one bardzo dobre, no a takie rzeczy wiadomo w podróży się przydają (;
Motywacja by się jeszcze przydała, dlaczego mogliby oni być tym zainteresowani…
- sklepy z akcesoriami turystycznymi – wraz ze wzrostem zainteresowania tanim podróżowaniem może wzrosnąć zapotrzebowanie na takie rzeczy jak śpiwory, karimaty, termosy, nie wiem no, plecaki. Trzeba to tylko ładnie ubrać w słowa =P
- ryanair – wzrost zapotrzebowania na bilety lotnicze, wiadomo jak tanio to po całości, chętnych na te bilety i tak jest już mnóstwo, jakoś trzeba się przemieszczać, a skoro ludzie zapragną podróżować to zapragną podróżować tanio, szybko i bezpiecznie
- czasopisma podróżnicze… no w sumie to nie wiem, może wzrost zapotrzebowania na informacje w nich zawarte ? relacje z podróży, porady, do tego możnaby wrzucić tam trochę artykułów na temat coucha, miejsc, które warto odwiedzić ( chociaż to już jest xD ), wywiady z couchsurferami… ble sama nie wiem (;
- wydawnictwo Pascal, cóż młodzi podróżnicy będą potrzebować przewodników po miejscach, które chcą odwiedzić, aby w pełni wykorzystać czas tam spędzony
7.    Ramy czasowe, możnaby styczeń-czerwiec 2010 (; pół roku powiedzmy, no albo trzy miesiące kwiecień, maj, czerwiec 2010 ?
8.    Formy przekazu:
•    Ulotki na terenie akademików w większych miastach w Polsce
•    Plakaty, bilboardy ? xD
•    Internet, strona kampani + forum dla couchsurfurów z całej Polski, aby mogli włączyć się w tę działalność, w promowanie tej ideii ?
•    W Krakowie na UEKu jest organizowanie coś takiego jak Krakowski Festiwal Górski ( może nie przekręciłam nazwy =P ), możnaby wymyślić coś na wzór tego jeśli chodzi o jakieś imprezy, co mogłoby polegać np. na puszczaniu slajdów ze spotkań z couchsurfurami, filmików, relacjonowaniu swoich podróży przez bardziej doświadczonych globtroterów, którzy w przeszłości korzystali z opcji couchsurfingu.

Ahm, no i teraz przeczytałam o tej analizie, ale chyba jeszcze nie mam na to koncepcji...

Ania - 2009-12-30 15:08:53

asia napisał:

Ale wtedy promowałybyśmy ten nasz portal, który byśmy stworzyły, czy dalej tą ideę couchsurfingu ?

Ja myślałam raczej o tym, żeby taki portal wykorzystać jako kolejny sposób reklamy, w tym podpunkcie o wyborze form przekazu. Adres tej strony mógłby być na ulotkach zostawianych w klubach i akademikach, ludzie którzy by się zainteresowali mogliby  sobie w domu na spokojnie poczytać, na stronie mogłyby być reklamy jakiś sklepów sportowych, Ryanaira..

Co do plakatów i billboardów - pamiętacie co mówiła Migaczewska, takie rzeczy są kosztowne. Czy mamy wiarygodne wytłumaczenie skąd wzięłybyśmy taką dużą kasę?

Słuchajcie, cały czas nie mam pomysłu jak dotrzeć do starszych ludzi. Studenci to nie problem - ulotki w akademikach, artykuły w gazetkach, można zrobić spotkania z couchsurferami w akademikach albo na uczelni. Patrzyłam sobie na drukarnie, ulotki nie są takie drogie, 10.000 wielkości A6 kosztuje 235zł w tej drukarni: http://www.eulotki.com/index.php?option … 6&Itemid=1

Natomiast co z tymi starszymi odbiorcami? Poprzez te targi do nich docieramy? Czy macie może jeszcze jakieś pomysły?

sylwia - 2009-12-30 17:07:04

no Aniu ja tez tak myslalam, ze nasz portal bedzie forma przekazu, a co do tego jak dotrzec do starszych ludzi- mysle ze ulotki i plakaty jakies sa spoko, szczegolnie zeby je zostawic w miejscach takich jak np. kluby fitness, jakies silownie-mysle ze to by bylo ok, mozna tez pomyslec o jakies klubach albo pubach (takie bardziej klimatyczne np. na kazimierzu, gdzie bywa zwykle starsze towarszytswo), mozna je zostawic po prostu na barze. co do kasy to wydaje mi sie ze mozna wciagnac jako partnera Euro 26 w sensie te ubezpieczenia- ludzie, ktorzy podrozuja na wlasna reke, czesto sie na nie deycduja



to jak dziewczynki umawiamy sie jakos na jutro popoludniu, zeby juz tak konkretnie przysiasc i cos zrobic?:)

kasia - 2010-01-02 11:14:15

z tego co wiem  Asia jest na nartach (do dzisiaj?) a Justynka nie daje znaku życia;p
ja jestem za umówieniem sie, ale myśle, ze bez sensu gdyby miało nie być całej grupy:/

www.thawmody.pun.pl www.shinobiworld-pbf.pun.pl www.comparare.pun.pl www.assassinsrom.pun.pl www.paint-online.pun.pl